بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد
سرخط خبرها

راه‌اندازی اولین مگا آی سی یو بیمارستان قائم‌(عج) | ثبت ۲۶ هزار‌ مشاوره تلفنی دارویی

  • کد خبر: ۱۴۸۹۱۲
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
راه‌اندازی اولین مگا آی سی یو بیمارستان قائم‌(عج) | ثبت ۲۶ هزار‌ مشاوره تلفنی دارویی
معاون غذا و دارو و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح اقدامات اخیر در حوزه‌های مدیریتی خود پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر وحدتی در نشستی خبری به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در سال جاری و در پی طرح بزرگ دارویار در کشور، شش میلیون نفر به بیمه‌شدگان کشور اضافه شدند.

وی ادامه داد: معاونت غذا و دارو در سال جاری و از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰، بیش از ۲۶ هزار مورد راهنمایی دارویی ارائه داده است.
وحدتی افزود: در مشهد و شهرستان‌های تابع دانشگاه، ۱۲۰۰ کارخانه بهداشتی داریم که ۳ هزار و ۶۰۰ بازدید نظارتی از آن‌ها انجام شده است و ۲ هزار ۷۰۰ پروانه بهداشتی هم صادر کرده‌ایم.

معاون غذا و دارو متذکر شد: نظارت بر باشگاه‌های ورزشی نیز از دیگر اقدامات ما بوده است و با باشگاه‌هایی که دارو‌ها و مکمل‌های غیرمجاز می‌فروشند، برخورد می‌شود.

موفقیت ۹۰درصدی عمل‌های کاشت حلزون در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آخرین اقدامات این معاونت، از سال خوب درمان نام برد.

دکتر شاپور بدیعی اول اظهار کرد: راه‌اندازی سطح۲ ناباروری در کاشمر و سطح۳ ناباروری میلاد در بیمارستان امام رضا(ع) با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان از جمله اقدامات حوزه افزایش جمعیت است که معاونت درمان با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش‌های نورولوژی و اعصاب بیمارستان هاشمی‌نژاد و همچنین تکمیل و راه‌اندازی اتاق‌های عمل بیمارستان طالقانی که از ضرورت زیادی برخوردار بود، دیگر فعالیت‌های یک‌سال گذشته بوده است. همچنین باید اعلام کرد بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان سومین مرکز بیمارستانی، آموزشی و پژوهشی تحت نظارت دانشگاه است که در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

بدیعی اول خاطرنشان کرد: تجهیز و راه‌اندازی نخستین مگاآی‌سی‌یو بیمارستان قائم(عج) مشهد، مرکز آنژیوگرافی بخش سکته مغزی بیمارستان قائم(عج) و تجهیز ابزار درمان سرطان در این مرکز درمانی، بخش دیگری از اقدامات اجرایی در معاونت درمان بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۲۵۶ عمل کاشت حلزون برای کودکان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان قائم(عج) مشهد، از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی، انجام شده است که این عدد در کشور سوئیس فقط ۳۱ مورد بوده است.

بدیعی اول ادامه داد: کاشت حلزون از جمله عمل‌های جراحی است که باید در سنین کم انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند. بنابراین، در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم‌شنوایی شدید دارند، عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اگر مشکلات شنوایی در کودکی شناسایی و درمان نشود، در ۵۰سالگی درمان آن بیش از ۴۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت، گفت: هر عمل کاشت حلزون بین شش تا هفت ساعت طول می‌کشد و هزینه آن بین هشت تا ۱۰ هزار دلار است که هم‌اکنون این عمل به‌صورت رایگان در حال انجام است.

بدیعی افزود: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

وی در پایان اعلام کرد: تا پایان سال جاری، دستگاه درمان تومور مغزی و دستگاه توموتراپی با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->